2014. február 7., péntek

Hódrágta Dunapart


Kedden sétáltam kis családommal a Beliczay-szigeten. Mivel tavaly megritkították a hullámtörőknél az erdőt, szép rálátás nyílt az öblökre. És a hódrágásokra. Észrevettünk ugyanis két, klasszikusan, homokóraformán széjjelrágott fát. Később a fotókon észrevettem, hogy közvetlenül a fa alatt egy üreg bejáratának tűnő lyuk is látható.
Sajnos nem tudtuk közelebbről megnézni, mert fagyott és szügyigérően sáros volt minden. 


 Sőt, megnéztem a decemberben készült fotókat erről a szakaszról és már akkor is meg voltak rágva a fák, csak nem ennyire, ezért nem vettem eddig észre.
Délebbre a part mentén, szintén decemberben, már találtam egy nagyon furán megrágott ágat. Utánakerestem az egésznek és nagyon valószínű, hogy az is hódmunka.

Átböngésztem a szakirodalmat és az internetet, és ezek szerint lehet itt Érdnél hód. Az európai hódok nem építenek gátakat és várat is csak a családok. Inkább partfalba vájt üregekben laknak, aminek a bejárata a víz alatt van.

Írtam a Duna-Ipoly Nemzeti Parknak, hogy ők mit tudnak az itteni hód tevékenységről, remélem, válaszolnak valami bíztatót. A hód nagyon félénk és főleg éjszakai állat, de nagyon fogok igyekezni, hogy lencsevégre kapjam, elvégre már 2 hónapja itt lakik, szóval hátha marad is.
 



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése