2015. február 22., vasárnap

Feneketlen-tó



Pár napja lementem fotózni a Feneketlen-tóhoz, mert előtte nap arra járva megláttam, mennyi rajta a madár. Akkor még egy fiatal szürke gém is vadászott a bedobált kenyérdarabkákra, de a fotózás napján sajnos nem jelent meg.


A tavon rengeteg tőkés réce és dankasirály időzik, társaságukban egyetlen magányos szárcsa. Utóbbi kisebb távolságot tart a kacsák és a parton tülekedő galambok tömegétől, de a távolabb dobott falatokra villámgyorsan lecsap.


Az etetés kellős közepén egy vörösfülű ékszerteknős napozott. Tudom, hogy káros faj az őshonos teknőseinkre nézve, de szívet melengető látvány volt így februárban.


A parkban rengeteg cinke, tengelic és zöldike tanyázott, a feketerigó hímek pedig már vívták a dal és táncpárbajukat.


Egy igazán jól elkapott szobor, Kosztolányi szobra mögött egy kedves kikeleti bangita bokor virágzik. Igazi tavasz.:)


2 megjegyzés:

  1. Aww. Szeretem a Feneketlen-tavat. :3 És tök jók a fotók.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm.:) Én is nagyon élvezem, hogy van egy ennyire "madaras" tó a városban. Meg mostanra egy kicsit rendberakták, mert amikor még egyetemre jártam, lepukkantabb és koszosabb volt. Most sem egy leányálom, de most már nem undorodom attól, hogy leüljek egy padra.

      Törlés