2014. május 13., kedd

Végtelenített kakukkok és óriás kecskebékák


Semmi, csak a Suláknál jártam. Akkora kecskebékákat láttam, mint egy nőstény barnavarangy. Nagyobbak voltak, mint a kezem. Szerintem siklókat is azért nem láttam, mert vagy megijedtek ezektől a méretektől, vagy, mert ezek az óriások megették őket.:D

Jó volt hallani, hogy már mindenhonnan szól a kakukk, megállás nélkül. Ha igaz, hogy az ember annyi évet él, ahányat szól a kakukk, akkor a MacLeodok a kanyarban sincsenek hozzám képest.:D

Délután még az első idei sárgarigómat is megláttam. A parlag felett nagyon magasan egy rétisas körözött, a földön pedig bíbic futkározott, tehát mégiscsak itt vannak idén a kis bóbítások.
 
Hatalmas szenzáció, hogy farkasalma lepkét láttam az utcánk elején!O.O Évek óta turkálom a farkasalmát hernyó után. Tőlünk a Dunapartig végig nő ez a növény, de főleg a Duna mentén tömeges, a napos gátoldalban és a Sulák végszakaszán, de az erdőben is vannak foltjai. Viszont a lepkével sosem találkoztam eddig. Lefotózni sajnos most sem sikerült. A farkasalma lepke szigorúan védett, Vörös Könyves faj. Bár a tápnövénye sok helyen nő, a lepke sokkal ritkább. Próbáltam a növényt megtelepíteni a kertünkben, de se tőről, se termésről nem sikerült.
Az utca végétől nem messze a patakparton nő farkasalma, tehát ezek szerint ott kell ennie a hernyóknak. Ajánlom is nekik.
Be is jelentettem a Vadonleső honlapon a lepkémet, rá is kérdeztek, hogy biztos az volt-e, de megnyugtattam őket, hogy értek hozzá és igen, az volt.:D

A patak partján még egy frissen kikelt nagy tarkalepkével is összefutottam. Mivel éppen akkor kelt ki a bábból és szárítkozott, hagyta magát közelről fotózni.

Találtam egy rakás málnapohók petét is, de nem biztos, hogy felnevelem a hernyókat, mert sose sikerül telelteni ezt a fajt. Lehet, hogy inkább elengedem majd őket, ha megnőnek.


További fotók minden egyébről:


Tűzlepke


Kétsávos gyalogcincér



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése