2010. november 16., kedd

Első bejegyzés - Madagaszkár Ház

Bemutatkozás helyett mesélek egy kicsit a budapesti állatkert fentnevezett épületéről és a mai ottani élményeimről. A "ház" előtti kertben van egy sétány lemúrokkal. Amiről eddig nem tudtam. Elkerített rész, ahova bemehetsz és a lemúrok - jobban mondva a gyűrűsfarkú makik - kijöhetnek az elkerített részről a járdára, ha akarnak és ismerhedhetsz velük. És naná, hogy akarnak, mert tudják, hogy mindenkinél kaja van.XD Persze a bejáratnál ki van írva, hogy ne etesd őket, de ezt senki nem tartja be. Én nem bírtam ki, és rászóltam a hülye látogatókra, de nem volt eredménye. De az egyik makit nem is kellett etetni. Lazán feltört egy elhagyatott babakocsit és zsákmányolt egy sajtos tallért.XD A makik nem nagyon vannak oda a simogatásért, de nem szaladnak el előled, ezért hozzájuk lehet érni...awww...puha, tömött, gyapjas bundájuk van, amit legszívesebben órákig simogatnék. Az ember szívesen eljátszogatna a makikkal, de ők egy kicsit azért óvatosak. Ha nem adsz nekik enni, ott is hagynak. És valamiért nem néznek a szemedbe. Én 10 centire mentem a fényképezőgéppel az arcukba, de nem néztek rám.O.o Most pedig jöjjön egy-két lemúros kép.

A sajtostallér-tolvaj:
 Kő' kóla?




Ezután bementem végre a házba is. Belül jobb oldalt három üvegfalú kifutó van, amiknek van átvezetése a szabadtérre is, tehát ide főleg este és hidegben jönnek be az állatok.Az első és legnagyobb részben az aranyhasú mangábék hálóhelye van. Az alábbi példány éppen a kinti kifutóba való kiengedésre vár az átvezető folyosóban.

A következő két futóban vöröshomlokú maki, majd vörös vari lakik. Ez utóbbi egy nagydarab szárazföldi teknősfajjal osztozik, aminek nem volt fajtáblája, ezért nemtom mi volt az.^^"


Az épület balfele egybenyitott, kerítésmentes kifutó. Van benne három hüllőterrárium, de a többi része egy dzsungel, benne egy ösvénnyel. Itt egy szerecsenmaki pár és három fényseregély faj példányai laknak, meg egy rakat egér, akik az ő kajájukat eszik.XD

Madagaszkári nappali gekkó, aki gondozója szerint azért tartja így a farkát, mert így jó neki.^^"

Párduckaméleon, aki a leírás szerint piros és kék is tud lenni, ha akar. Most zöld volt:
És az egyik fényseregély, az ibolyás, aki nem akarom tudni, mit eszik.XD


Najó, kép a szerecsenmakiról is. A hangja amúgy olyan, mint egyszerre horkolna és böfögne szegény.^^" Szerintem tisztára ilyen őrült tudós feje van, akire most robbant rá a kémcső.

A másik makiról és a variról sajnos nem sikerült jó fotót csinálni. Amúgy a harmadik hüllőterrárium madagaszkári talajlakó boákat tartalmaz, akik a délelőtti és délutáni látogatásom között eltelt időben egy centit sem mozdultak. Ezek nem unják halálra magukat?^^" Amúgy az állatok mellett megtekinthető a madagaszkári női és férfi népviselet is.:) Ennyit erről az épületről. Érdemes beülni hosszabb távra és megvárni, mit csinálnak az állatok, ha megszokták a látogatót. És bár az egerek nem hivatalos lakók, szerintem ők is nagyon helyesek.^^

7 megjegyzés:

  1. Amikor tavasszal voltam, már megvolt ez a makis rész, de akkor még nem voltak ennyire közvetlenek. Bár az is lehet, hogy csak álmosak voltak. :)

    Kellene menni megint... *hmm*

    VálaszTörlés
  2. Tavasszal tudtommal volt kicsi is, és akkor biztos jobban tartják a távolságot. Meg persze kellett ez a szoktatási idő nekik is, hogy most már lerohanjanak mindenkit, aki belép.XD

    VálaszTörlés
  3. Huuu, en itt meg sosem voltam >_< *akar majd ujra menni* Pedig most is terveztuk Amichannal, de nem jott ossze nyaron :(( Na de majd egyszer csakazertiiiis ><

    Es aww, colas maki xD! Ezek a makik tisztara eszembe juttatjak a riszalomugyisugyis-os Madagaszkar filmbeli makikat :D Es tok jo, hogy megolelhetted oket *.*

    VálaszTörlés
  4. Hát ezek annyira jófejek! :D a maki tényleg kb mint Christopher Lloyd a Vissza a jövőbe-ből, és a gekkó... XDDDD Sajna én csak tavaly nyáron voltam, akkor még nem volt ez a simogatós-etetős rész :(

    Ja és kiraktalak én is linkekbe :)

    VálaszTörlés
  5. Mako, legközelebb hazajössz, rendezünk egy közös állatkert látogatást.:)

    Köszönöm, Barbi jányom.^^

    VálaszTörlés
  6. De jóóóóóó végre van blogod, szép képekkel! <3
    És igen, menjünk majd el egyszer megint közösen állatkertbe! :)

    A teknős olyan édi <333333333333333333

    A lemúrt meg úgy letapiznám. XD

    VálaszTörlés
  7. Jó volt az élménybeszámoló. A szerencsemaki jót nevettem :) tényleg robbantott feje van :)))

    VálaszTörlés