2012. március 18., vasárnap

Mocsári teknős a Sulákban

Végre megvan! Az autópályát építő munkások mesélték, hogy láttak a patakban teknős, de mindezidáig nem sikerült találkoznom vele. Ma meg ott napozott egy nádcsomón. Nagyon gyorsan bemászott a nád alá, amikor meglátott, a fotón csak a háta, meg feljebb a vízből kilógó feje látszik. De akkor is, végre megvan! Elképesztő, hogy ebben a szennyezett, agyonszemetelt, senkit sem érdeklő patakban milyen csodák vannak!:)
A mocsári teknős Magyarország egyetlen, természetesen is vadon élő teknősfaja, ami a sok szabadon engedett ékszerteknős miatt is igencsak veszélyben van. Nagyon örülük, hogy ebben a patakban még a mocsári az úr.:)
Ott a fotó tetején látszik, ahogyan kidugja az orrát a vízből.
EDIT: bekarikáztam a páncélját és a fejét, hogy mindenki megtalálja.:)


6 megjegyzés:

  1. *megkísérel fapados kekszplorerből*

    VálaszTörlés
  2. Yay. No, csak annyit óhajtottam mondani, hogy én bizony nem látom, kéretik pirossal bekarikázni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megtörtént.:D Ha jól látom, a jobb szeme is látszik valamennyire, ahogy kidudorodik a fejéből.

      Törlés
  3. Mecseki teknős! :3 Amúgy a fejében én sem vagyok biztos, hogy melyik folt az... ^^""

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :D De jól sejtettem, hogy az a sötét folt ott a feje... Ez egy nagy állat. :D

      Törlés